ESKÜVŐ FOTÓZÁS:
A kimondott "igen" a szívekben örökre megmarad.
PORTRÉ FOTÓZÁS:
Tavasztól télig mindig van alkalom jó fotók elkészítésére.
TÖRTÉNELMI ÚJRAJÁTSZÓK:
Nincs annál izgalmasabb, mint egy fényképezőgéppel visszamenni az időben sokszáz évet.
SPORT FOTÓZÁS:
A sportot lehet csinálni, nézni és fotózni.
JEGYESFOTÓZÁS:
Párfotózástól az esküvőig.
SPORT FOTÓZÁS:
A sportfotózás egyetlen buktatója: amikor annyira magával ragad az esemény látványa, hogy elfelejtesz kattintani.
ÉTEL FOTÓZÁS:
Az étel fotózásnál csak egyetlen jobb dolog van: az étel elfogyasztása.
ESKÜVŐ FOTÓZÁS:
Mert a szerelemnek nem tud útjába állni semmi.
ÉTELFOTÓZÁS:
Mert a szemünkkel is meg tudjuk enni amit látunk.
HAGYOMÁNYŐRZŐK:
Minden történelmi kornak megvan a maga szépsége, amit meg kell örökíteni.
ESKÜVŐ FOTÓZÁS:
A valóra vált nagy pillanat megörökítése.
AKT, BUDOIR ÉS GLAMOUR FOTÓZÁS:
Mert minden nő szép. (is)
RENDEZVÉNY FOTÓZÁS:
Megőrizni az örökkévalóságnak a rendezvény legszebb pillanatait.
SPORT FOTÓ:
Győzelem és vereség esetén is egy dolog biztos: jó fotók készültek.
ESKÜVŐ FOTÓZÁS:
Az esküvői képek a rokonoknak és a barátoknak is készülnek.
FESZTIVÁL FOTÓZÁS:
Amikor mindenki és minden érdekes fotóstéma.


Nagyon nagy szerencsének és az élet ajándékának tartom, hogy a hobbim a munkám és valóra vált a "Csináld amit szeretsz, szeresd amit csinálsz" gondolat. A fotózás iránti lelkesedésem gyerekkorom óta töretlen. Számomra a fotózás nem munka, hanem egy életstílus és egy kifejezési forma. Minden pillanat egyedi és megismételhetetlen ezért arra törekszem, hogy ezeket az emlékezetes pillanatokat megörökítsem. Leginkább embereket szeretek fotózni minden formában. Kedvenc témáim a történelmi hagyományőrzők, a különböző rendezvény és eseményfotók, ill. a mindennapi élet apró pillanatait bemutató pillanatképek és riportfotók, mert amit nem fényképezünk le, az örökre eltűnik.

További írásaimhoz görgess lefelé. 

Minden évben karácsony és szilveszter között szoktam rendezni a fotóimat. Ilyenkor válogatom ki, hogy melyek kerülnek a honlapomra és melyikekből lesz nyomtatott fotó. A 2023-as év különleges volt. 10 évvel ezelőtt kezdtem el újra hobbi szinten fotózni a nyilvánosságnak és azóta kerültem szerelmes viszonyba a fotózással. Egy évvel korábban vettem meg a Nikon D40-es fényépezőgépemet amivel leginkább családi képeket készítettem. Nagy ugrásnak számított az előző Pentax kompakt és Fujifilm bridge gépeimhez képest. 10 év alatt sokminden változott. Tettem egy nagy kört: Fujifilm bridge - Nikon D40 - Nikon D700 után újra a Fujifilmnél kötöttem ki. Eközben elvégeztem a 2 éves fotós iskolát, aminek eredményeként fényképezőgép tulajdonosból fotográfus lettem. Több tervem megvalósult ezidő alatt. Volt egy kiállításom, több fotóprojektem és már dolgozom a következő elképzeléseim megvalósításán. Ebből a legnagyobb a több 10 éves távlatokba előre mutató. Akiket eddig fotóztam ezen témakörben mind nagyon lelkesen fogadta és csillogó szemekkel ígérték meg, hogy el fognak jönni a majdani kiállításomra. Zárásként egy 55 évet átölelő fotómontázst készítettem. Pontosabban, már tavasszal elkezdtem összegyűjtögetni a hozzá szükséges képeket. Mindig találtam újabb és régebbi fotót ami miatt újra kellett szerkesztenem a képet. Igaz a kép még most sem mondható késznek, mert lesznek még igazolványaim, bár nem olyan nagy számban, mint fiatal koromban. Ha a következő 50 évben még 2 sorral ki tudom bővíteni ezt a képet, akkor boldog leszek.  

 

 

A méltán ismeretlen és elfeledett naív Land-Art művész (aki egyben a helyi íjász szakosztály vezetője is) a mai napon újra instalálta a 3 héttel ezelőtt elkészített "Íjászpálya 8.0" művét. A mű újrakészítésekor a művész törekedett az eredeti mű tökéletesen pontos újbóli létrehozására, melynek az "Íjászpálya 8.1" címet adta. A mű alcíme: "2 óra kínlódás".

Mint látható a műről készített fotón, hogy a művész a Bauhaus-i funkcionáris elemeket is figyelembe véve szigorúan a praktikumra törekedett. A kép bal szélén látható magas füveket csak addig vágta le ameddig szükséges volt így érzékeltetve, hogy az íjászpályán kívüli területen tovább él a táj a maga háborítatlan békességében. Jól megfigyelhető, hogy a művész pontos és precíz kivitelezésre törekedett, mert azokon a helyeken is dolgozott ahol a fű magassága miatt nem kellett volna, de így megalkothatta azokat a párhuzamos csíkokat amelyek minden műértő szívét boldogsággal tölti el.

Szakértő kritikusok az alkotásban több helyen kósza megmaradt fűszálakat is láthatnak melyek hibázásra adhatnának okot a művel kapcsolatban, de ezekkel a művésznek későbbi tervei vannak. A terve az, hogy az "íjászpálya 8.2" elkészítése során azokat is le fogja vágni.

A művészre a "naív" jelzőt azért lehet használni, mert naívan azt hiszi, hogy majd a szakosztály tagjai ezt a műremeket meglátva kijönnek a teremből a szabadba íjászkodni.

A mű elkészítése során a művész mellőzte a "Fibonacci" spirál alkalmazását, az aranymetszésről pedig még nem is hallott.

A mű elkészítésére a művésznek két zápor és zivatar közötti kevéske idő állt a rendelkezésére. Mindezeket és az időjárást figyelembe véve megjósolható, hogy kb. 2 hét múlva a művésznek el kell készítenie az 8.3-as művét is, mely ugyan ilyen fárasztó és monoton munka lesz de az íjászatért és a művészetért mindenre képes alkotó ezt jól tudja, mégis el fogja készíteni.

A képen a művész és az eszköze látható. A kép a kor legelterjedtebb fényképezőgépével, (telefonnal) készült. A művész a művének, munkaeszközének és önnön magának megörökítésére pedig a világon széles körben elterjedt fénykép készítési módot a "selfit" alkalmazta.

A mű META adatai: 1 lóerő, Makita fűnyíró, felhasznált üzemanyag: kb. 1 liter benzin, a fű magassága: kb. 4 cm., a mű 5 egymás melletti területi egységen készült és mindig az óramutató járásával megegyező irányban történt mű létrehozása.

Bibliográfia: A művész másik nagy műve a "Hétvégi telek 8.2". Kisebb művei: "Házunk tája 13.2"

 

Az újrakezdő analóg fotózásom újabb fordulópontjához érkezett. Közel 3 hónap alatt fotóztam el a 36 kockát. Igaz volt egy kis szándékos késleltetés is mert a Busójáráson is szerettem volna fotózni. Aki esetleg nem olvasta a korábbi "zsákbamacskás" bejegyzéseket annak röviden: 1) megvásároltam ifjúkorom Praktica filmes gépét használtan, aminek a fénymérőjének az eleme már nem működött 2) kb. 20 éve lejárt szavatosságú filmet fűztem a gépbe. 

 

Miután a gépben elfogyott a film következett a negatív előhívása. Itt újabb zsákbamacskák következtek: 3) kb. 20 éve lejárt negatívhívó és fixír. Mindezek ellenére belevágtam az előhívásba a gyárilag meghatározott hívási és fixálási időkkel. A sok bizonytalansági tényező ellenére a negatív hívása sikerült. A 37 kockából 10 kép égett ki a fénymérő használata miatt, amiből 3-4 kép szobában készült. Viszont a többi kép jónak ígérkezik, bár az majd a nagyításnál fog eldőlni, hogy mennyire lettek "élesek" a képek. A nagyításra pedig napokon belül fog sor kerülni. A képek nagyítása után pedig minden képet fel fogok tenni ide a honlapra.

 

     

 

2018. január első hetében elindítottam egy fotósorozatot "A busók köztünk élnek" címmel. A fotókkal be szeretném mutatni a nem Mohácsiak számára, hogy amikor a farsangi időszakon kívül városunkban jár nem is sejti, hogy mennyi busóval, sokaclánnyal és jankelével is találkozik - csak épp nem is tud róla. A fotósorozat tematikája alapján minden jelentkezőről a munkahelyén készítek egy fotót a farsangi öltözetében. Reményeim szerint sok olyan fotó fog készülni ezen témakörben ami révén bemutásra kerül, hogy milyen sok és sokszínű a Busójárás a nem farsangi időszakban is. 

 

Még mindig várom a jeletkezőket a fotósorozathoz. Lassan kiosztásra keülnek a busóbundák, előkerülnek a ládákból a sokaclány ruhák. Fontos, hogy a munkahely is engedje a fotó elkészítését. Több olyan busó is jelezte, hogy szívesen részt venne a fotózáson, csak sajnos pl. egészségügyi előírások miatt nem lehet bevinni semmilyen tárgyat a munkahelyére. Aki az inkognitóját szeretné megőrizni annak is lehetősége van a fotózásra. 

 

Akik jelentkeztek a fotózásra cserébe készítek 2-3 portré képet, amivel szeretném megköszönni a közreműködését. Továbbá minden 10 jelentkező között kisorsolok egy vászonképet. A fotósorozat végén pedig minden jelentkező között kisorsolok további egy (nagyobb méretű) vászonképet. A fotósorozat (munkahelyi) képei nem kerülnek publikálásra, mert a terveim szerint kb. 40-50, vagy ennél több képet szeretnék elkészíteni. A portré képeket minden "alkalmi modellem" számára a fotózást követő 1-2 napon belül megküldöm. 

 

Köszönöm mégegyszer mindenkinek, aki megkeresett és még fel fog keresni a fotósorozat kapcsán! 

 

 

Pécsi Esküvő Kiállítás és Vásár: 2018. január 20-21. (Pécs Tudásközpont)

Ha szeretnéd látni, hogy milyen napjaink esküvője, vagy érintett vagy, akkor mindenképp nézz körül a kiállításon.

S ha ott jársz, akkor feltétlenül nézd meg Halasi Tünde fotográfus standját! (16)

 

Ha az esküvődre készülsz és még nincs fotósod, vagy csak kíváncsi vagy a fotóimra, akkor várlak szeretettel a Halasi Tünde Fotográfia standjánál a 16. (számomra az első) Pécsi Esküvő Kiállítás és Vásár -on a Tudásközpontban! Nagy izgalommal készülök, jönnek velem a fine art esküvői fotókönyvek három különböző méretben; a habkartonra kasírozott nagyméretű kedvenceim; megnézhetitek, hogy milyen is az az egyedi dvd-tok, és egész nap futni fognak az elmúlt évek slideshow-i. Lesz egy kis meglepetés is, illetve kedvezményekkel várlak titeket! Ha eddig gondolkodtál, itt az ideje, hogy lefoglalj a te Nagy Napodra is!